از این افراد در دوستی و ازدواج پرهبز کنید.

از این افراد در دوستی و ازدواج پرهبز کنید.
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

از این افراد در دوستی و ازدواج پرهبز کنید:

1- انسان‌های بدگمان و منفی‌گرا

این افراد در بیشتر اوقات از صحبت‌های شما تعبیر منفی می‌کنند و بدترین حالت ممکن را درک می‌کنند. تمرکز زیادی بر جنبه‌های منفی زندگی از جمله درد، مرگ، دلخوری، فقدان، عدم توافق، تعارض، گناه، اشتباهات و خیانت دارد و از جنبه‌های مثبت و خوشبینانه غفلت می‌کنند. به عبارت دیگر دنیا را با عینک بدبینی می‌بینند. همیشه شما و افراد وابسته به شما را متهم می‌کنند و به قدری افکار خود را برایتان تکرار می‌کنند که در برخی مواقع شما هم باور می‌کنید که در حق ایشان اجحاف کرده و به ایشان ظلم کرده‌اید. این افراد احساس گناه و غم را در وجود شما رشد می‌دهند و انرژی و روحیه و امید را از شما می‌گیرند. این وضعیت تا حدی پیش می‌رود که دیگر از بودن در کنار این افراد لذت نمی‌برید و سعی می‌کنید که رفت آمدها، فعالیت‌ها و مهمانی‌هایتان را بدون حضور ایشان انجام دهید و در این وضعیت باز آن‌ها دلایل و شواهد بیشتری را برای محکوم کردن شما پیدا می‌کنند.

 

بهترین مشاور برای نوجوانان

برای مشاوره توسط روانشناس و مشاور خانواده با ما تماس بگیرید

 02122308339
02122305827

مقالات پیشنهادی:

12 نکته بسیار مهم در انتخاب همسر آینده ،که قبل از ازدواج باید بدانید حتما بخوانید

مشاوره آنلاین ازدواج، بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران، مشاوره ازدواج

2- افرادی که احساس حقارت می‌کنند

این گونه افراد در شرایط عاطفی نامناسبی رشد کرده‌اند. همیشه تحقیر شده‌اند، مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و خواسته‌های عاطفی و یا مادی آن‌ها تبدیل به یک عقده شده است. در گذشته به طور طبیعی نتوانسته شایستگی‌های خود را بروز دهند و یا اطرافیان آن‌ها را نادیده گرفته‌اند و مشکلات ارتباطی آن‌ها موجب بروز حسادتشان می‌شود در نتیجه تحمل افراد موفق را ندارند و برای ابراز وجود خود سعی می‌کنند دیگران را تحقیر کنند، توانایی‌های دیگران را ناچیز نشان دهند و در غالب موارد نسبت به رشد دیگران واکنش منفی نشان می‌دهند. شما در مقابل این افراد رشد نخواهید کرد و آن‌ها موانع زیادی برای پیشرفت شما ایجاد می‌کنند.

دور از شتر بخواب                خواب آشفته نبین

3- انسان‌های حق به جانب

برخی از افراد همیشه طلب‌کار و سرزنش‌گر هستند و همیشه انگشت اشاره‌شان به سمت دیگران است و همه را سرزنش می‌کنند، دیگران را مقصر می‌دانند و خود را بی‌گناه می‌پندارند. ارتباطشان با دیگران ارتباط حاکم و محکوم است و فریادشان همیشه بلند است. خود را بی عیب و نقص می‌دانند و دیگران را مقصر؛ اگر در مواقع بسیار نادری هم به اشتباه خود از سر ناچاری اعتراف کنند، شما را مسبب اشتباه خود می‌دانند و در این حالت باز هم شما مقصرید. شما با این افراد نیز شاد نخواهید بود.

4- انسان‌های قدرت طلب و کنترل‌گر

افرادی با چنین ویژگی‌هایی، خود را یک سر و گردن بالاتر از دیگران می‌دانند و در نتیجه حقوق و امتیاز خاصی برای خودشان قائلند. این‌ها خود را نسبت به رعایت احترام متقابل که پایه اساس تعاملات اجتماعی سالم است، موظف نمی‌دانند. آن‌ها اغلب اصرار می‌کنند که می‌توانند هر کاری را که دلشان بخواهد، بدون توجه به هزینه‌ای که این کار برای دیگران دارد، انجام دهند. دوست دارند به قدرت برسند تا بتوانند برتری خود را به رخ دیگران بکشند (مثل موفق شدن، مشهور شدن و پول‌دار شدن). این بیماران اغلب بیش  از حد پر توقع یا سلطه‌گرند و در روابط زندگی با مشکلات اطرافیان همدلی نمی‌کننند.  ارتباط شما با این افراد ارتباط رئیس و مرئوس است. شما همیشه از این ارتباط دلخور خواهی بود. ارتباط ناخوشایند روزی مختل می‌شود و به پایان می‌رسد. پس بهتر است از ابتدا این ارتباط شکل نگیرد.

5- افراد پرخاشگر و عصبی

در برخی موارد افراد خیلی پرخاشگر و عصبی خودشان را در پشت نقاب ادب و نزاکت افراطی مخفی می‌کنند و سعی می‌کنند که به ظاهر خیلی مؤدب باشند و عبارات زیبا و تأثیرگذار بکار می‌برند ولی این چهره دیری نمی‌پاید که با کوچکترین مشکل نقاب برداشته می‌شود و چهره عصبی، پرخاشگر و بی‌پروای ایشان بروز می‌کند. سعی کنید افراد  را در شرایط خاص امتحان کنید تا بتوانید چهره پنهان و ناخوشایند آن‌ها را ببینید. این افراد کنترل خیلی کمی نسبت به تکانه‌ها و هیجانات خود دارند و نمی‌توانند خشم خود را مدیریت کنند و به راحتی همه چیز را به هم می‌ریزند و غالباً پس از مدت کوتاهی هم پشیمان می‌شوند و خیلی سودی ندارند چون روابط خود را مختل کرده‌اند و قبل از این که بتوانند روابط را اصلاح کنند، دوباره آن را به هم می‌ریزند. در نتیجه افراد  محبوبی نیستند. سعی کنید آن‌ها را به عنوان افراد تأثیرگذار در زندگی خود انتخاب نکنید.

12 نکته بسیار مهم در انتخاب همسر آینده

معیار های انتخاب همسر

برای مشاوره در زمینه نکات مهم در انتخاب همسر به صورت 24 ساعته  با ما تماس بگیرید

 02122308339

02122305827

مقالات پیشنهادی: مشاوره آنلاین ازدواج، بهترین مرکز مشاوره ازدواج تهران، مشاوره ازدواج

شاد باشید-دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا