در انتخاب همسر به نکات زیر توجه کنید.

نکات مهم در انتخاب همسر مناسب
دکتر معصومه بهبودی
دکتر معصومه بهبودی
مرکز مشاوره مهستا با 27سال سابقه کاری دارای سایت drbehboodi.ir با مجوز رسمی سازمان بهزیستی به شماره 717/2696/556 و مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به شماره 339-م و همچنین پروانه فعالیت به شماره 1305 با مدیریت دکتر معصومه بهبودی و همکاری روانشناسان با سابقه در تمامی تخصص ها است.این مرکز مجهز به تمامی آزمون های روانشناختی (هوش، استعداد، رغبت، خانواده،شخصیت و...) و نورو فیدبک برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و میانسالان می باشد و آماده همکاری در تمامی زمینه های خدمات روانشناختی با تمام شرکت ها وسازمانها و بانک ها است. رزومه دکتر معصومه بهبودی دکتر معصومه بهبودی مدیریت مرکز دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به شماره 1305 ، مجوز مرکز مشاوره از بهزیستی استان تهران و مجوز مثبت زندگی از بهزیستی استان تهران، متخصص مشاوره خانواده، استادیار و مدیرگروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن (سال های 92 الی 94)، دارای تجربه و تخصص در روان‌درمانی کودک نوجوان و بزرگسال ،متخصص خانواده درمانی.

مهم ترین نکات در انتخاب همسر مناسب

1 – تعصب نداشته باشید

اگر با فردی آشنا شدید و متوجه شدید که قبل از شما رابطه دیگری داشته با این اطلاعات اندک او را طرد نکنید و به او برچسب بی‌تعهد و … نزنید. می‌توانید از او در مورد مدت آشنایی و علت قطع رابطه‌اش سؤال کنید. به طور مثال اگر عنوان کرد «من حدود سه سال در مدت دانشجویی با فردی ارتباط داشتم و رابطه صمیمی با هم داشتیم ولی خواسته‌های مشترکی نداشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم در کنار هم شاد باشیم و ارتباط رضایت بخشی داشته باشیم» می‌توانید بازخورد مثبتی بدهید چون متوجه شدید که این شخص می‌تواند ارتباط عاطفی و صمیمی برقرار کند و نسبت به ارتباط خود در آن دوران متعهد بوده و رفتارش هدفمند است و در گفتارش صداقت دارد و این با فردی مه هر روز اشخاص جدیدی وارد زندگیش می‌شوند و آن‌ها را وسیله تفریحش قرار می‌دهد یکسان نبینید.

برای مشاوره در زمینه نکات مهم در انتخاب همسر به صورت 24 ساعته  با ما تماس بگیرید

  •  02122308339

  • 02122305827

2 – هرگز سعی نکند در یک زمان با بیش از یک فرد ارتباط عاطفی داشته باشید

و نسبت به ارتباط خود قبل از ازدواج هم متعهد باشید، تعهد تنها مختص بعد از ازدواج نیست، شما بایستی در طول دوران زندگی تعهد را تجربه کنید. تعدد ارتباط شما موجب تداخل در تصمیم‌گیریتان می‌شود و زمینه مقایسه را فراهم می‌کند. همچنین شما نمی‌توانید ارتباط همخوان و صادقانه‌ای داشته باشید و با این رفتار بذر شک و بدبینی را در دل طرف مقابل خود می‌کارید. در  این صورت این خود شما هستید که بدبینی را در وجود دوستتان ایجاد می‌کنید و مخفی‌کاری‌های شما باعث می‌شود نتوانی ارتباط شفاف و یکپارچه‌ای داشته باشید و او را همیشه دلگیر می‌کنید و شاید ناخواسته فرد مناسبی را از دست بدهید. توجه کنید که خودتان با دست خودتان این کار را انجام داده‌اید و تقصیر را برگردن بدشانسی و یا دیگران نیندازید، بلکه سعی کنید هوشیارانه‌تر عمل کنید.

 3 – اگر فردی را خیلی دوست دارید و از نظر عاطفی خیلی به او وابسته شدید ولی با وی اختلاف نظرهای زیادی دارید وهمیشه مشاجره می‌کنید و در کنار هم آرامش ندارید و تنها پل ارتباطی شما جذلبیت‌های جنسی است، فکر نکنید بعد از ازدواج ورق برمی‌گردد و اوضاع بروفق مراد شما می‌شود «مشت نمونه خروار است» این را بدانید که بعد از ازدواج نه تنها وضعیت و روابط شما بهتر نمی‌شود، بلکه به دلیل نزدیکی بیشتر به دلیلی نزدیکی بیشتر و آشکار شدن تفاوت‌ها، حریم‌ها بیشتر از گذشته شکسته می‌شود و تاب نمی‌آورید. پس به ارتباط نامناسب ادامه ندهید و فرصت دیگری به خود بدهید. همچنین فرصت را از طرف مقابل هم نگیرید و سعی کنید در این مرحله بر حسادت خود غلبه کنید و اجازه دهید که او نیز همچون شما در کنار فرد دیگری که هماهنگی بیشتری با هم دارند شادتر باشد. شما نیز امیدوار باشید که جفت خود را با رعایت اصول صحیح پیدا می‌کنید.

4 – اگر پس از مدتی آشنایی با خواستگار خود، متوجه شدید که می‌توانید در کنار هم روابط خوبی داشته باشید و از نظر منطقی و عاطفی می‌توانید نیازهای یکدیگر را تأمین کنید، در این صورت عواطفتان را مخفی نکنید و اجازه دهید با این یکدیگر نیز آشنا شوید و پیام متناقضی برای وی نفرستید. چون او براساس رفتارهای کلامی و غیرکلامی شما تصمیم می‌گیرد. با این رفتار سعی کنید با درک درست از یکدیگر کمک کنید و تصمیم‌گیری‌هایتان را تسهیل کنید.

5 – سعی کنید از روابط خود تفکر منطقی داشته باشید و هر آنچه را که برای خود درست نمی‌دانید در مورد خواستگاراتان هم درست ندانید. تلاش کنید در ارتباط خود انصاف و عدالت را رعایت کنید و خواسته‌های نابجایی که خودتان حاضر به انجام آن نیستید، از او نخواهید. روابطی که عدالت و انصاف در آن رعایت نشود وخواسته‌ها خود محورانه باشد، پایدار نخواهد بود و همچون زندگی شقایق کوتاه خواند بود.

6 – در تصمیم خود عجله نکنید. تمامی مراحل شناخت را طی کنید و درنهایت پس از گرقتن مشاوره تصمیم بگیرید. این را بدانید که تمامی مشکلات لاینحل با صبر حل می‌شود. شما نیز این ویژگی را در تمامی مراحل زندگی و همچنین در انتخاب همسر خود تقویت کنید.

7 – هر چند در برخی از مواقع پدر و مادر خیلی زیبا و شیرین با فرزندان صحبت نمی‌کنند ولی در غالب موارد درست‌ترین حرفها را می‌زنند و نگاه ژرف‌تری دارند و بی شک بدون حسادت، قرض‌ورزی و عناد واز سر عشق و علاقه نظر می‌دهند، بنابراین، این اعمال ارزش بررسی و تأمل را دارد.

 مهارت‌های انتخاب

دکتر معصومه بهبودی مشاور خانواده

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب را به دوستان خود به اشتراک بگذارید

خواننده گرامی

آیا می دانستید بسیاری از مشکلات شخصی و گروهی با کمک گرفتن از مشاوران منخصص به راحتی قابل حل می باشد.

دیر اقدام نکنید

به راحتی با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مشاور راهنمایی نمایند.
اینجا کلیک نمایید
لیست محتوا